توجه توجه: مشتریان درگاه های واسط هم به زودی باید نماد بگیرند!

خرید بک لینک

سلام
عنوان تاپیک گویای همه چیز هست

اجازه بدید با هم ی مروری بکنیم:
1- اول اومدن گفتن فروشگاه ها باید به جای اینکه سفارشاتشون تو پنل cod ها ثبت بشه توی گیت وی ثبت بشه --> باعث شد آمار همه سفارشات و فروشنده ها یک جا تجمیع بشه
2- بعد اومدن گفتن همه فروشگاه ها باید بیان و هر سال به پست معرفی بشن و هزینه عضویت بدن --> باعث شد اطلاعات فروشنده ها بهتر و دقیق تر تجمیع بشه
3- بعد اومدن گفتن حالا هر فروشگاهی که میخاد درگاه داشته باشه باید نماد داشته باشه --> بعد از تصویب دو بند بالا خیلی ها فروش پستی رو تحریم کردن و روی آوردن به فروش نقدی ، دیدن اینجوری اطلاعات خیلی ها رو ندارن این طرح تصویب شد تا اطلاعات همه تجمیع بشه
4- بعد اومدن گفتن فروشگاه هایی که پستی هم میخان بفروشن باید نماد بگیرن --> تا اینجا بودن خیلی از فروشگاه های پستی که باز تونسته بودن از زیر ارائه اطلاعات در برن ، اما اینجا هم باز کم کم دامنه محدود تر شد و تقریبا هر کسی که به نوعی داره فروشی رو تو اینترنت انجام میده باید اطلاعاتش معلوم باشه

حالا چند تا سوال پیش میاد:
1- سوال اول اینکه وقتی قراره اطلاعات فروشگاه های اینترنتی تجمیع بشه چرا باید اجازه بدن درگاه های واسط فعالیت کنن؟
2- سوال دوم اینکه اگر قرار باشه درگاه های واسط بیان و بتونن این قانون داشتن ای نماد رو دور بزنن یعنی تمام بودجه و وقتی که برای مراحل بالا صرف شده بی نتیجه مونده و به نظر شما درسته؟
3- و سوال سومم اینه که اگر قرار باشه مالیاتی گرفته بشه آیا حتی با استفاده از درگاه های واسط هم قابل دور زدن هست؟

و اما پاسخ:
ببینید دوستان من ، درگاه های واسط به جهت افزایش مشتری هاشون و بالا نگه داشتن تراکنش هاشون میان و تا جایی که امکان داره در برابر قانون نماد مقاومت میکنن و تا جایی که منع قانونی نداشته باشه به شما خدمات ارائه میدن اما این اطمینان رو به شما میدم که این روال ادامه پیدا نمی کنه! چون اگر قرار بر این بود هیچ وقت این همه هزینه و بودجه و الزام برای ای نماد مطرح نمی شد . وقتی بخشنامه از سمت بانک مرکزی یا وزارتخونه میاد یعنی برنامه ریزی شده هست و خوب ، نمیشه جلوش به این راحتی ها ایستاد!

نهایتا تا چند ماه میشه با درگاه های واسط کار کرد بعد از اون از نظر من دو حالت پیش میاد: یا اینکه درگاه های واسط ملزم میشن که به مشتریان نماد دار سرویس بدن که در اون صورت شما هم باید نماد بگیرید و اگر قرار بر اخذ نماد باشه که دیگه چه نیازی به درگاه های واسط هست!؟ یا اینکه از درگاه های واسط تعهد میگیرن که ریز کارکرد حساب شما رو ماه به ماه به اداره مالیات ارسال کنن که اونجوری خود اداره مالیات بر اساس میزان کارکرد درگاه شما برای شما مالیات ارزش افزوده و مالیات کارکرد تعیین کنه و .... و ادامه ماجرا که در این صورت هم باز بنده ترجیحم این هست که اطلاعات مالیم از طریق یک بانک معتبر به اداره مالیات ارسال بشه تا از طریق یک شرکت کوچک یا حتی یک شخص!

با این تفاسیر اینطور میشه پیش بینی کرد که یا درگاه های واسط بانکی کلا برداشته میشن! یا مشتری های درگاه های واسط پرداخت باید برن و به زودی ای نماد بگیرن! و یا نهایتا درگاه های پرداخت آنلاین موظف هستن که گزارش کارکرد شما رو به مراجع بالا دست ارائه کنن!

حالا چرا میگن مراجع بالا دست؟
چون در حال حاضر طبق قانون شرکت های ارائه دهنده سرویس های پرداخت چه به صورت کارتخوان فروشگاهی و چه به صورت اینترنتی موظف هستند اطلاعات حساب های مشتریان خودشون رو به اداره مالیات ارائه بدن! یعنی الان مثلا شرکت به پرداختی که داره به این درگاه های واسط سرویس میده ، هر ماه ریز پولهایی که به حساب مالک درگاه میاد رو میده به اداره مالیات! حالا درگاه های واسط دو تا راه بیشتر ندارن! یا از محل کارمزدی که از شما میگیرن ، مالیات کارکرد درگاه اینترنتی رو تسویه کنن و یا اینکه ریز کارکرد حساب های شما رو به پذیرنده یا اداره مالیات ارسال کنن! یکمی پیچیده شد...

حالا تصمیم نهایی با شماست...

- - , .

فروم های ایرانی...

ما را در سایت فروم های ایرانی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: فرومی بازدید: 154 تاريخ: دوشنبه 21 دی 1394 ساعت: 21:24

صفحه بندی